Pro Astro - Profesjonalny horoskop sukcesu Profesjonalny horoskop sukcesu

Dane do logowania Panel logowania

Wyszukiwarka

Strona główna / Czytelnia / Artykuły / Krok za krokiem - czyli nie od razu Kraków zbudowano!

Krok za krokiem - czyli nie od razu Kraków zbudowano!

Wszystko to co chcesz A wiec co chcesz w życiu osiągnąć? Czy wiesz kim chcesz być, co robić, gdzie mieszkać, co mieć? - za dwadzieścia lat? Co jest twoim planem akcji na najbliższe dziesięć lat? Oczywiście nie możesz przewidzieć każdej drobnej rzeczy, która się wydarzy w ciągu tego okresu, ale te ważne, naprawdę ważne wydarzenia można zaplanować.

 

Jesli naprawde powaznie zabrales sie za przygotowanie listy tego, co chcesz od zycia, prawdopodobnie uderzyl cie fakt, ze w gruncie rzeczy to, co naprawde chcesz, jest bardziej realne niz poczatkowo przypuszczales. "To" moze sie znalezc w zasiegu twojej reki juz w najblizszych kilku latach. Plan do realizacji wylanial sie juz automatycznie przy precyzowaniu celow, prawda? Wszystko wygladalo dosc jasno... Problem polega na tym, ze w wiekszosci wypadkow na tym konczy sie precyzowanie planow. Nie odkladaj wiec tego tym razem. Tym razem sprecyzuj plan do konca. Bedziesz zdumiony jego wynikami.

A wiec juz wiesz, co chcesz - najwieksze zadanie poza toba. Zdefiniowales co sprawi, ze bedziesz wstawac rano pelen entuzjazmu. To najwazniejsza czesc zyciowego planu. To, co cie motywuje powinno byc zapisane wielkimi kolorowymi literami na samym poczatku!

A jednak ta cala lista wyglada troche obco. Jakby cudze cele - nie twoje wlasne. Ty jako szef wlasnego przedsiebiorstwa? Otoczony ogromnym szacunkiem ludzi, przy ktorych sam teraz sie czujesz troche zazenowany? Troche trudno uwierzyc, ze to mozliwe. To bedzie zalezne od tylu czynnikow.

Krok za krokiem
Co jest ci potrzebne do osiagniecia celu? Przeprowadz remanent. Wylicz swoje atuty i swoje braki. Materialne i niematerialne. Zrob liste tego, czym dysponujesz oraz liste tego, czego ci brak. Skonczone studia po stronie "ma" czy "winien"? (Oczywiscie "ma"). Srodki finansowe - ile masz? Ile potrzebujesz? Teraz kwestia czasu - ile godzin dziennie albo tygodniowo mozesz poswiecic na realizacje planow? Moze warto wprowadzic zmiany? Wiedza? Entuzjazm? Jesli ci brak dyscypliny, jednym z twoim podstawowych celow bedzie nabycie zdyscyplinowabia (wyrobienie dyscypliny jest o wiele latwiejsze niz myslisz!)

Wrodzone zdolnosci? Umiejetnosc zjednywania ludzi?

Umiesc na tej liscie wszystkie swoje osiagniecia - duze i mniejsze i trzymaj ja pod reka. Ta lista przyda sie nie tylko teraz, przy planowaniu. Bedzie tez ona ogromnie przydatna w chwilach zwatpienia, ktorych nie bedzie ci brakowac.

Poswiec tez sporo uwagi brakom. Musisz okreslic dokladnie, co stoi ci na przeszkodzie. Gdyby wszystko szlo jak z platka, juz dawno bys byl tam, gdzie chcesz byc, a wiec cos stoi ci na przeszkodzie. Co? A moze to ty jestes swoja najwieksza przeszkoda? Nie jestes wyjatkiem. Jesli zdajesz sobie z tego sprawe, zrobiles juz krok milowy. Czy jestes uzalezniony od czyjejs decyzji? Twoim pierwszym krokiem bedzie proba wplyniecia na te decyzje. Brak pieniedzy? Twoim pierwszym krokiem bedzie szczegolowy plan na zdobycie odpowiedniej sumy - albo wspolnika.

Przeanalizuj co jeszcze bedzie ci potrzebne, by pokonac przeszkody. Jakiego rodzaju wiedza? W jakim gronie powinienes przebywac? Do jakich organizacji nalezec? Do czego sie musisz zobowiazac?

I inne wazne pytanie: z czego powinienes zrezygnowac?

Twoj Wielki Plan Zyciowy
Efektywny plan zycia to wlasciwie kilka planow.

Przygotuj sie do trudnosci
Przygotuj sie, ze bedziesz popelniac pomylki. Rzadko komu udaje sie za pierwszym zamachem, nie licz na to, ze bedziesz wyjatkiem. Z gory przygotuj sie wiec na niepowodzenia. Wykorzystasz je jako okazje do praktyki. Popelnianie pomylek to cos normalnego - dopiero popelnianie wciaz tych samych pomylek jest bledem!

Trzymaj jezyk za zebami
Byc moze nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale to fakt - niestety, bardzo niewiele osob jest naprawde zainteresowanych twoim sukcesem. Nie licz wiec na to, ze na wiesc o twoich ambicjach zyciowych wszyscy ci pogratuluja. Wrecz przeciwnie. Nawet najblizsi moga potraktowac twoje cele i plany z przymruzeniem oka, a sam wiesz, ze to wcale nie mobilizuje, tylko wzbudza zwatpienie we wlasne sily. Badz wiec ostrozny zanim zaczniesz sie zwierzac komus z wlasnych planow. Zrob to tylko wtedy, kiedy wiesz, ze mozesz liczyc na poparcie. Byc moze nawet najblizej ci osobie mozesz zdradzic tylko czesc swoich planow.

Glowa muru nie przebijesz
Sa przeszkody niemozliwe do pokonania, ale nawet wtedy nie powinienes rezygnowac z realizacji Wielkiego Zyciowego Planu. Trzeba tylko wybrac droge okrezna. Czasem nawet warto przeczekac.

Jednak wiele przeszkod jest wyolbrzymionych tylko w naszej wyobrazni. Zanim wiec stwierdzisz, ze glowa muru nie przebijesz - sprawdz czy ta przeszkoda stojaca na drodze do celu to naprawde potezny mur nie do przebicia. Moze sie okazac, ze w gruncie rzeczy to tylko cienka scianka dzialowa ze sklejki, ktora mozna latwo rozebrac na czesci.

W skrocie

Pamietaj - nie od razu Krakow zbudowano!


 

Autorką artykułu jest________________________________
Wanda Loskot
- mieszka na stale w USA gdzie jest doradca do spraw rozwoju biznesu. Odwiedz jej strony internetowe AkademiaSukcesu.com i SukcesTwojejFirmy gdzie znajdziesz wiecej podobnych artykulow - mozesz sie tam nawet zapisac na bezplatny Kurs Planowania Zycia!





Aby komentować artykuł musisz być zalogowany!

Polecam